Het verbazingwekkende weekend in Huddersfield

5 september 2010 - Leeds, Verenigd Koninkrijk

Ik had al vertelt dat we hier een fiets hebben, en daar ben ik vrijdag voor het eerst mee naar het centrum gefietst. Dat is zo gek! Je moet echt je koppie erbij houden dat je aan de linkerkant blijft fietsen. Maar het ging goed, ik ben weer heel huids terug gekeerd.

Gister ochtend lekker uitgebreid ontbeten met bagels ei en zalm want we hebben nu een jaar!! En dat moest natuurlijk wel gevierd worden. Daarna wilde we lekker gaan douchen dus ik trok de deur van mijn kamer achter me dicht, en hier hebben ze sloten in huis, hetzelfde als de sloten op een voordeur thuis. Als je die achter je dichttrekt valt hij in het slot. Dus had ik ons buitengesloten.

Ik had nog niet vertelt dat er sinds vrijdag avond hier een jongen bij is komen wonen, hij heet Jean-Paul. Ik had alles in mijn kamer liggen, mijn sleutels en mobiels, dus ik kon Bill niet bellen. En daarbij kwam ook nog dat Jean-Paul weg was.

We zijn maar gaan douchen in de hoop dat hij snel thuis zou komen. En toen we klaar waren kwam hij inderdaad binnen, gelukkig!! Ik mocht zijn telefoon lenen zodat ik Bill kon bellen. Het zou ongeveer een uur duren voordat Bill zou komen. Dat werd meer dan een uur!

Dus eindelijk om half 5 konden we mijn kamer weer in. En Bill kent me al zo goed dat hij hier een extra sleutel voor me heeft neergelegd (verstopt) zodat mocht het nog een keer gebeuren ik mijn kamer toch in kan!

Het werd al later, en we hadden al aan het begin van de week afgesproken dat we zaterdag avond Fish and Chips zouden gaan eten. Nou zit hier gelukkig op de hoek een Fish and Chips zaak, dus dat was snel geregeld. Wat krijg je ontzettend veel zeg! Nadat we iets meer dan de helft hadden op gegeten hadden we allebei een dikke Fish and Chips buik.

Daarna zijn we lekker gaan uitbuiken in de bios (Cinema Odeon). Een klein eindje buiten het centrum, maar prima te bereiken met de bus. We zijn naar de 3D film Piranha geweest. Als we hadden geweten dat het zo'n horror zou zijn, waren we naar een andere film gegaan. Maar we hebben nog nooit zo knus in de bios gezeten! Uiteindelijk best een leuke film.

Om wat adrenaline kwijt te raken wilde we nog even het centrum van Huddersfield in om wat te gaan drinken. Wat bleek, net als in Nederland is zaterdag avond hier ook een absolute stap avond. En onze monden vielen open van verbazing toen we in het centrum aan kwamen. Alle meisjes in super korte rokjes en jurkjes met gigantische killer heels er onder!!!

Echt alle single mannen van Nederland kom naar Engeland! We hebben een grote pint bestelt en onze ogen de kost gegeven. We hadden best zin om ook lekker te stappen, maar ik had een te grote tas bij me, dus dat was niet handig. We zijn terug naar het huisje gelopen en onderweg bij een 24 uurs winkel nog een fles wijn gekocht. Nu hadden we thuis toch nog ons eigen feestje.

Nu zitten we op het punt om zo naar de bus te gaan. Merlijn moet om half 6 in de gate aanwezig zijn. Dus ik ga zo met hem mee om hem uit te zwaaien!

Als ik straks thuis kom moet ik het echt alleen doen! Het komt goed.

Lieve groetjes van Merlijn en Nadia

1. Oma Nel:
    5 september 2010
    Hallo lieve Nadia ; wat een leuk verslag via je blog ; dat ik via Cindy heb ontvangen .
    Dat zijn al heel wat belevenissen in zo'n eerste week in Engeland
    Maar het klinkt allemaal erg leuk , en ben je al aardig geaklamatiseerd ?! volgens mij .Fijn dat er nu nog een bewoner bij is gekomen , dan ben je vanavond niet helemaal alleen .
    Succes morgen met je eerste schooldag .Liefs en een dikke knuf oma en opa .
  2. nico:
    5 september 2010
    That's the spirit girl !!
  3. Cindy:
    6 september 2010
    Heey Nadia,
    Wat leuk om te lezen, ik kom een keer langs om die meiden in het echt te bekijken;), ik wou je veel sucses wensen op je nieuwe werk,
  4. Deng en Hans:
    26 september 2010
    Lieve Nadia,
    Wat schrijf jij leuk!! Leuk om jouw verhalen en de reacties te lezen. Geniet van Engeland en nogmaals een fijne tijd!!!

Veel liefs Hans, Deng, Timon en Lean
  5. Natasja:
    29 september 2010
    Hallo lieverd, nog maar 2 nachtjes slapen.........
    En dan knuffel time.
    Dikke kus mam