Mijn 1ste dag met Pamela

6 september 2010 - Leeds, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was het dan zover. Na een onrustige eerste nacht alleen ging het dan echt beginnen. Pamela zou me rond half 10 op halen bij m'n huisje. Ik was net klaar (9.30 eng. tijd) toen er op de deur werd geklopt. Daar was ze al. Ik pakte m'n jas en liep achter haar aan naar haar auto toe. EN WAT EEN AUTO! Een glimende zwarte sport auto! Echt zo gaaf! Het instappen verliep alleen niet zo soepel,  ik had niet gedacht dat die stoelen zo diep waren!

Op weg naar haar atelier, wat bij haar huis in Holmfirth is, zijn we langs het bedrijf gereden waar wat andere Nederlandse studenten stage lopen. Ze vond het leuk als ik die leerde kennen. 2 van de 3 Nederlandse studenten waren er niet, 1 was ziek en de ander lag thuis op bed met een gebroken neus. Dus ik heb daar met Antonie gesproken, een marketing student uit Groningen. Na even gekletst te hebben en nummers te hebben gewisseld, was het dan eindelijk tijd om naar haar atelier te gaan.

We reden de heuvels in, het deed me zo denken aan Zuid-Frankrijk. Toen kwamen we bij haar boerderij aan. Wat mooi, en wat groot! Eerst moest ik nog die sport auto uit zien te komen, en dat ging nog 'charmanter' als de auto in.

Binnen werd me een kop thee aangeboden en leerde ik meteen haar man kennen. Haar collega en goede vriendin (ben even haar naam kwijt) was er ook. Pamela moest nog wat dingetjes doen dus die vriendin leide me een beetje rond in huis. Daarna zijn we naar buiten gegaan om het uitzicht te bekijken. Echt zo mooi! Ze had ook al vertelt dat ze 2 honden hadden, katten, gansen en kippen. Toen we buiten liepen kwamen er 2 border collies op me afgelopen (ze leken op snuf). Dat gaf een vertrouwd gevoel van thuis.

Eindelijk gingen we naar haar atelier, een kleine ruime boven in huis. Maar er stond alles wat je nodig hebt! Ze liet me haar stukken zien van eerdere collecties om mij een beeld te geven van wat zij maakt. Ik was erg onder de indruk. Het is heel erg klassiek Engels, maar wel mooi. Daarna vertelde ze wat voor projecten ze de aankomende maanden heeft:

- een Sherlock holmes mantel die naar LA (Amerika) moet

- een jurkje (heel apart) die ook naar La moet

- 3 bruidsmeisjes jurken

- haar eigen collectie bestaand uit 20 verschillende items

- en nog eens 2 bijzondere jurken

We hebben afgesproken dat ik deze week ga beginnen met het schetsen en ontwerpen van de collectie. Hiervoor ga ik eerst wat research doen over wat nu in de mode is, en wat er aan komende winter in de mode is. Dit kan ik allemaal lekker vanaf mij kamertje in Huddersfield doen. Zo hoef ik niet iedere dag een klein uurtje te reizen.

Pamela vertelde me ook nog dat er in het zelfde huis als Antonie ook 2 Nederlandse meisjes wonen. En een daar van werkt in een winkel in het centrum van Huddersfield. Ze belde haar op zodat ik even met haar kon kletsen. Ze heet Annemarie en is ook een marketing student uit Groningen. Met haar heb ik ook nummers uit gewisseld zodat we snel een keer wat met z'n allen af kunnen spreken.

Daarna heb ik nog met Pamela en haar man geluncht, om vervolgens het centrum van Holmfirth in te gaan. Hier hebben we 5 charity shops (2e hands winkeltjes) bezocht om wat inspiratie op te doen. Daar vind je zulke gave schoenen en kleding voor een paar pond! Ik ga ze hier in Huddersfield ook maar een keertje op zoeken.

Nu is het hier al 21.59, ik ben moe van alle indrukken dus ik ga zo lekker naar bed.

Lieve groetjes van Nadia

1. Natasja:
    7 september 2010
    He Lieverd, wat schrijf je toch tot ieders verbeelding. Heel erg leuk. Ik zag het al voor me hoe je in en uit zoń auto komt. Ik kijk er naar uit om je volgende avontuur te lezen. Maar gelukkig hoor ik het altijd al eerder. Fijne dag.
    Dikke kus mam Natas
  2. Teddy:
    7 september 2010
    Wat superleuk om te lezen hoe je dag was en waar je je nu de komende tijd mee bezig (gaat) houd(en)..
    Dikke Kus!