Heerlijk weekend samen!

29 november 2010 - Huddersfield, Verenigd Koninkrijk

JAAAAAAA,,,,, toen was het al weer zo ver! Donderdag avond vroeg naar bed gegaan, zodat ik vrijdag (vroeg) in de morgen op kon staan om Merlijn op te halen van het vliegveld. Het voelde eigenlijk zo onwerkelijk dat we elkaar weer na 4 weken zagen! Aangekomen op het vliegveld (waar ik natuurlijk weer veelste vroeg was) zag ik dat het vliegtuig vertraging had. Merlijn smste al, dat ze naar een andere gate moesten gaan.... maar dat was wel mooi bijna een half uur lopen. Ze hadden hier eigenlijk om 10 am moet landen, maar dat werd half 12.

Toen eindelijk kwam hij daar weer door de schuifdeuren! Heerlijk! Op weg naar Leeds treinstation weer heerlijk bij geknuffelt, gekletst en gek gedaan. De reis naar huis verliep wel redelijk goed. Hier aangekomen lekker wat gedronken, spullen uitgepakt (nog meer geknuffelt) en daarna heel sportief naar de sportschool geweest, om vervolgens te relaxen in de sauna en jacuzzi. Helaas deden de bubbels het niet. Vrijdag avond gingen Christian en Jordy ook hun meiden ophalen van Manchester vliegveld, dus die kwamen rond half 9 aan. Merlijn en ik hadden gekookt voor ons allen. Dus het was hardstikke druk en gezellig aan tafel.

S'avonds hadden we ons lekker teruggetrokken met een kop thee en een film op m'n kamer. Zaterdag ochtend hadden we toch de wekker maar gezet. Omdat we het plan hadden om naar Holmfirth te gaan. We zijn hier rond half 12 met de bus weggegaan en kwamen rond 12 aan in Holmfirth. Ik heb Merlijn een kleine tour door het typische engelse dorpje gegeven. En van de kerstsfeer die hier overal al hangt. In holmfirth was er zelfs al een kerst kermis(je). Samen hebben we lekker warm wat gedronken in een klein cafeetje. Ik vond het toch ook nog wel heel leuk om hem te laten zien waar Pam ongeveer woont. Dus toen zijn we nog een behoorlijk stuk de berg opgelopen richting de boerderij van Pam. (zie foto's). Het is daar zo anders als in Hudd! Zoveel mooier en zoveel mooier uitzicht! Gelukkig was Merlijn het met me eens, dus hadden we dat hele stuk niet voor niks gelopen.

S'avonds gingen de jongens met hun meiden uit eten, dus hadden we het hele rijk voor ons alleen. We hadden overheerlijke wraps gemaakt, en zijn daarna lekker samen naar de bios geweest. Naar een kei goeie film: the unstoppable. Gaat over een onbemande trein die met zo'n snelheid over het gewone traject gaat dat hij een gevaar vormt voor de omwonenden. En dan is het natuurlijk de bedoeling dat de held te trein kan laten stoppen. Hele goede film, echt vanaf minuut 1 is die al spannend! Toen we thuis kwamen (nadat we heel luxe door een taxi hier waren afgezet) zag ik tot mijn verbazing dat het toen al om 12 uur donker was in huis! Dat was de eerste keer sinds de jongens hier wonen! Ze konden niet uit, omdat hun meisjes nog nergens naar binnen kwamen, dus zijn ze maar vroeg naar bed gegaan (uhu).

Toen brak de zondag aan, jammer genoeg. Want dat betekende dat Merlijn weer naar huis ging. Voor het weekend had ik gehoord dat het heel erg zou gaan sneeuwen, maar het had alleen vrijdag een beetje gesneeuwd, en zaterdag avond. Toen we zondag de gordijnen open deden was er geen wolkje aan de lucht, dus ook geen sprake van een gecancelde vlucht. Na alles bij elkaar gepakt te hebben zijn we richting treinstation gegaan om naar het vliegveld te gaan. We waren 3 kwartier te vroeg, dus hadden we nog even wat gedronken. Toen werd het toch echt tijd dat Merlijn naar z'n gate moest gaan. Dit keer met een lach afscheid genomen (niet omdat we blij waren dat we afscheid namen, maar omdat we een heerlijk weekend hadden gehad, en elkaar over 25 nachtjes al weer zouden zien!). Na heel wat geknuffel en gezoen is hij dan toch naar de douane gegaan, en ben ik naar de bus gerend zodat ik niet hoefde te wachten.

Maar ik zat nog geen 5 minuten in de bus of Merlijn smste dat ze vertraging hadden en niet wisten wanneer hij weg zou gaan. Even later kreeg ik de beste sms van mijn leven: 'STOP KOM TERUG!!!! bel je in 5 minuten!' ik heb hem meteen gebeld, en toen vertelde hij dat alle vluchten waren gecancelled voor de hele avond. JEEEEEEEEJ!!!!!!!!!! Ik was bij de eerste bushalte uitgestapt, en liep al naar de bushalte toe die me terug zou brengen naar het vliegveld. Dit was zo raar... maar ook zo leuk!!!!!!!! Uiteindelijk duurde het omzetten van de ticket minder lang dan dat hij gedacht had, dus had hij de bus gepakt die naar het treinstation ging. Ik was ondertussen al weer terug gelopen naar de bushalte waar ik was uitgestapt. Na een hele tijd (in de kou) te hebben gewacht kwam de bus langs, en daar zat hij in!!! Dit voelde zo raar en onwerkelijk!! Zo sta je nog afscheid te nemen, en zo zit je weer naast elkaar in de bus opweg naar huis. Heel maf, maar onzettend leuk en fijn. Nu zou hij maandag middag vliegen om half 5, dus we hadden nog heel lang samen! We hadden lekker wat te eten gehaald, de jongens hier verrast, (want hun meiden vlogen via Manchester en die waren al weer bijna in Nederland), en daarna lekker op bed film gekeken.

Vandaag niet te laat uit bed gegaan, zodat we nog wat aan onze dag hadden, en aan elkaar. Hele ochtend lekker rustig aan gedaan, beetje opgeruimd en opnieuw ingepakt. Om opnieuw aan onze reis naar het vliegveld te beginnen. We waren weer te vroeg, dus hadden we weer lekker wat gedronken. En helaas weer afscheid moeten nemen, en weer met een lach op ons gezicht, (want nu was het nog maar 24 nachtjes tot we elkaar weer zouden zien!).

Het was een heerlijk onverwacht extra lang onvergetelijk weekend samen! En kan ik nu eindelijk uitkijken naar het moment dat ik het vliegtuig naar huis kan pakken!

Lieve Merlijn, dank je voor het fijne weekend, zie jouw en iedereen nu heel snel weer!!!

Lieve groetjes van uit het besneeuwde koude Engeland van de Engelandvaartser Nadia

1. nico:
    2 december 2010
    Fijn dat jullie weer een leuk weekend hebben gehad. Maar laten we hopen dat er op 23 december geen vertraging is door sneeuw!!!
  2. Teddy:
    4 december 2010
    Meid
    Wat superleuk!
    Een weekend weekend die onverwacht langer duurt
    Dat wil ik ook!!!
    maarja,, hier in nederland is het OV ook nie alles..
    Hele dikke knuffelkus!
    xxxx
  3. Natasja:
    6 december 2010
    Hallo lieverd

We zitten met ons drietjes pap mam en Merlijn naar je foto,s van de lichtshow te kijken. Dat ziet er wel heel mooi en bijzonder uit. Konden we er maar bij zijn. Lieverd je hebt een hele mooie geweldige bloes voor Nico z'n verjaardag gemaakt. Echt te gek. We gaan er eentje op jouw drinken of wel twee. Nog maar 17 nachtjes dan drinken we weer samen. Lots and lots off champagne. We verheugen ons er nu al op. Dikke kussen pap mam Koen en je lieve Merlijn.
  4. Carola:
    6 januari 2011
    Hey Nadia!
    De beste wensen voor 2011! Was denk ik wel fijn om weer even thuis te zijn.
    Nu hoef je nog maar 2 weken denk ik he?
    Vind je het jammer dat het erop zit?
    Als je terug bent dan moet je met merlijn maar eens langs komen. (Als je dat leuk vind natuurlijk :P )

Suc6 nog deze laatste weekjes!

-X- Carola