2de werkweek in de hemel

17 september 2010 - Huddersfield, Verenigd Koninkrijk

Maandag eindelijk weer achter de naaimachine gezeten! Dat is ook overal hetzelfde, zo fijn! Ik heb toen een jurkje gemaakt die naar haar schoondochter in LA gaat. Pamela liet me meteen m'n gang gaan en keek af en toe of het goed ging. Ze zegt de dingen die je nodig hebt om voor jezelf te kunnen beginnen zijn: (veel) zelfvertrouwen in wat je doet, creatifiteit en snelheid. Met de snelheid en creatifiteit zit het wel goed zegt ze. En met het zelfvertrouwen ook wel maar dat moet ik alleen nog meer gaan gebruiken in het werk.

Ik heb dinsdag met open mond staan kijken toen ze even uit de losse hand een patroon direct op de stof tekende! Ze zag dat en begon te lachen, en vertelde me dat ik dat ook kan aan het eind van deze 5 maanden. Dus ben benieuwd!

Ze heeft me dindsdag ook laten zien (en zelf laten doen) hoe je een gilletje op een snelle en profesionele manier kan maken. Het ging me heel goed af, dus heb een nieuw gilletje in de kast hangen. En we zijn natuurlijk aan de Sherlock Holmes coat (mantel) begonnen. Word mooi!

Woensdag was ook echt een fantastische dag. Ik dacht dat ik in de hemel was. Pam had een  afspraak, maar ze had mij afgezet in een stoffenhal, zo groot! Ik had de opdracht om stoffen uit te zoeken voor 6 jurkjes uit de jaren 60 die ook naar LA moeten. Ik keek daar echt mijn ogen uit. Kon het dan ook niet laten om wat stoffen voor mezelf te kopen, daar heb ik nu een klein bonten giletje van gemaakt, en ben nog bezig met een broek. Wat ik ook moest kopen was stof voor een jurkje voor haar kleindochter Tilly (Matilda). Zij heeft op school een project over Europa en 24 sept. hebben ze een voorstelling en zij wilde graag als een Dutch girl gaan.

Vandaag (donderdag) ga ik weer met haar naar een andere stoffenhal, en ga ik thuis werken aan het jurkje voor Tilly. Ik zal foto's gaan maken van de dingen die ik bij haar maak, zodat jullie mee kunnen kijken!

Lieve groetjes Nadia

1. Frank Wolterink:
    17 september 2010
    Hoi Nadia, heb zojuist geskypt met je ouders. Dat was leuk. Ze hadden het natuurlijk over jou, dus ik naar deze website. Goed om te lezen en te zien hoe het met je gaat. Lijkt me een gemoedelijke landelijke omgeving. Overigens ook een spannende foto in jouw profiel.
    Ik zie dat je heel creatief bent, maar dat wist je al. Maar...... en nu komt het creatief zijn betekent dat je creativiteit hebt. Dus misschien is het handig de f te vervangen door de v.
    Groeten en tot ziens of horens
    Frank Wolterink
  2. Natasja:
    20 september 2010
    Hallo lieve Nadia. Wat een prachtige foto's van de omgeving. Je heb het goed gezien, zo zou ik ook wel willen wonen. En ik ben ook erg benieuwd naar haar sportauto hoor. Ik zie je gezicht al voor me wanneer je weer word opgehaald.
    We tellen de dagen af, en het zijn er nu nog 10. Dan kunnen we weer lekker bij knuffelen.
    Heel veel liefs en dikke kus mam Natas
  3. Natasja:
    22 september 2010
    He lief schatje. Heb nog even de tijd om de laatste foto's te kijken voor ik een nachtdienst draai. Leuke jurkjes vooral de laatste vind ik erg mooi, echt jaren 60.
    Nu nog maar 9 nachtjes slapen. Straks lekker slapen.
    Dikke knuf mam Natas